PACKAGING FOOD & BEVERAGE

Il packaging è diventato sempre più una variabile strategica di marketing, che da valore aggiunto al prodotto ma che non implica nulla sulla sua qualità, in grado di influenzare le scelte di acquisto, le modalità di conservazione, e persino i modi, i momenti e i luoghi di consumo.
Lo studio e lo sviluppo di un packaging può fare la differenza, identificare le varie opportunità per le aziende per farle crescere attraverso una nuova offerta di prodotti o il loro restyling.
Esso fornisce identità del prodotto, rafforza l’immagine di marca, differenzia il prodotto sullo scaffale, attira l’attenzione del consumatore, fornisce informazioni e servizi a valore aggiunto.

Packaging has increasingly been a strategic marketing variable, which grants additional value to the product, but which does not speak to its quality; it is able to influence purchasing choices, methods of preservation and even patterns, times and places of consumption.
The research and development of a type of packaging can make a difference and help identify multiple opportunities for companies to grow through a new selection of products or their new look. Packaging is responsible for the identity of the product, it reinforces its brand image, it makes it stand out on the shelf, it draws the attention of the consumer and provides information and value-added services.

Monica Candussio - Food and beverage
Monica Candussio - Packaging - Food and beverage
Monica Candussio - Food and beverage
Monica Candussio - Food and beverage
Monica Candussio - Food and beverage
Monica Candussio - Food and beverage